Zablokowane konto – za co i dlaczego?

7 min. czytaniaostatnia aktualizacja: 02.14.2025

DLACZEGO KONTO MOŻE BYĆ ZABLOKOWANE?

TIPPLY.PL to  serwis internetowy zrzeszający Twórców internetowych, czyli Streamerów, YouTuberów, Blogerów i Influencerów chcących monetyzować swoje filmy, działania i transmisje na żywo w sieci. Dzięki Tipply Twórca może otrzymywać płatne wiadomości od swoich fanów, widzów i obserwatorów, w których za konkretną opłatą Widz może wyświetlić swoją wiadomość na transmisji na żywo wskazanego Streamera. 

– oto główne założenie Tipply, którego musimy się trzymać. Niektóre osoby, postanawiają jednak nasz serwis użyć do kompletnie innych celów, które kompletnie niezwiązane są z szeroko pojętym Streamingiem. W tym artykule postaramy się wytłumaczyć, dlaczego blokujemy konta użytkowników, jak wygląda ten proces oraz co jest zabronione.

DLA KOGO JEST TIPPLY.PL?

Tipply jest dla osób, które chcą podczas np. swoich transmisji na żywo przyjmować wiadomości od swoich widzów, czy też np. w formie wsparcia, traktują Tipply jako miejsce, gdzie widzowie mogą wesprzeć regularną działalność YouTubeową swojego ulubionego Twórcy. 

Ogólnie rzecz biorąc, Tipply to serwis dla Twórców internetowych.

Kim jest Twórca internetowy?
Według nas to każda osoba, która wykazuje „działalność influencerską". 

„Działalność influencerska” to wszystkie czynności i aktywności, jakie wykonują TikTokerzy, YouTuberzy, Streamerzy czy Blogerzy – a więc streamują, nagrywają filmy, wrzucają zdjęcia i ogólnie – budują i aktywnie rozwijają swoje social media, gromadzą Community i starają się zbudować jak największy fan base. 

Prowadzenie i posiadanie jakiegokolwiek social media jest obowiązkowe, by móc posiadać konto w serwisie – nawet jeśli dopiero zaczynasz. Nie możemy współpracować z osobami, które nie są osobami medialnymi, czy też nie posiadają żadnego kanału w social media. Używanie Tipply do jakichkolwiek innych biznesów niezakrawających o „działania influencerskie” będzie powodowało blokadę konta. 

A więc jeśli: Publikujesz filmy lub shortsy na YouTube, streamujesz na Twitchu bądź innej platformie, wrzucasz regularnie TikToki lub posiadasz każdy inny aktywny i żywy profil na innych, niewymienionych social mediach – to TIPPLY.PL jest dla Ciebie! 

Jeśli dopiero zaczynasz w świecie social media – nie musisz się martwić. Ważne jest, byś zgodnie z założeniem korzystał z Tipply i przyjmował wiadomości od widzów np. podczas transmisji na żywo, czy w formie wsparcia za filmy, jakie regularnie wrzucasz na swój kanał.

CO JEST ZABRONIONE?

Regulamin serwisu dokładnie precyzuje kwestie praktyk, które są niedozwolone na naszej platformie. W momencie wykrycia którejś z nich, konto użytkownika jest blokowane. 

Czynności zabronione to m.in.:

  • Nieprowadzenie działalności influencerskiej – prowadzenie działalności zakrawającej o świat social media jest obowiązkowe, by móc współpracować z Tipply. Dokładne znaczenie „działalności influencerskiej” wyjaśniliśmy powyżej. Nieprowadzenie takiej działalności kończyć się będzie blokadą Twojego konta. 
  • Dokonywanie wpłat własnych – doładowywanie bilansu Tipply ze środków pochodzących z własnego portfela bądź też czasami najbliższej rodziny jest zakazane. Spokojnie, nie ukarzemy Cię, jeśli Twoja mama stwierdzi, że chce Ci wysłać jedną czy dwie wiadomości, jednak niektóre osoby naciągają tego rodzaju ewentualność i np. w sytuacji, gdy wpłaty „mamy” to 80% wszystkich wpłat, to konto może zostać zablokowane. 
  • Dokonywanie wpłat za osoby trzecie – zakazanym jest wpłacanie środków, przy użyciu np. kodów BLIK bądź kodów SMS osoby trzeciej (zakaz dotyczy również wpłacania z Twoich źródeł - pamiętaj: nie możesz dokonywać wpłat samemu sobie!)
  • Sprzedaż produktów bądź usług on-line – niedozwolone jest sprzedawanie osobom trzecim, za wpłatę w serwisie produktów, czyli np.: używanej suszarki, czy usług on-line, czyli np.: zdjęć małego kotka. Tipply to serwis dla Streamerów, a nie do handlu on-line. 
  • Publikacje o charakterze patologicznym – TIPPLY.PL nie chce podpisywać się i wspierać osób bądź transmisji znanych czy też opierających się na cechach ogólnie znanych jako „patologiczne”, brutalne, odrażające itp. Osoby ogólnie znane lub prezentujące treści patologiczne nie mogą współpracować z nami.
  • Łamanie regulaminu – brzmi ogólnie i takie też jest. Regulamin jest po to, by się z nim zapoznać przed zarejestrowaniem się w serwisie. Wszystkie czynności nielegalne, prawnie zabronione bądź podejrzane będą blokowane i nie zawsze powód blokady musi być taki, jak te, wymienione powyżej. Konta blokowane są, by wyjaśnić precedens, dojść do porozumienia i podjąć decyzję co dalej z sytuacją robimy. Sprawdź regulamin serwisu, by sprawdzić pozostałe ewentualności blokady konta.

    I inne... (sprawdź regulamin serwisu)

Jeśli masz wątpliwości, czy Twoja działalność będzie dozwolona w Tipply – zapytaj nas, nie gryziemy. Zaopiniujemy Twoją działalność i stwierdzimy, czy jest ona zgodna z warunkami.

CO, GDY ZŁAMIĘ ZASADY?

To proste – Twoje konto zostanie zablokowane. Zależnie od wykrytego naruszenia, Twoje konto zostanie ograniczone o pewne czynności:

  1. Zablokowana zostanie możliwość wpłat (bez blokady wypłat)
  2. Zostanie zablokowana możliwość wpłat oraz wypłat.
  3. Konto zostanie w pełni zablokowane wraz z możliwością wpłat oraz wypłat. 

O zablokowaniu konta, zostaniesz zapewne poinformowany mailowo bądź w formie komunikatu widocznego po zalogowaniu się do serwisu. 

W każdym wypadku blokady rekomendujemy skontaktowanie się z nami, by dowiedzieć się więcej szczegółów o powodzie blokady, jeśli nie został on bezpośrednio zaprezentowany w mailu bądź w panelu użytkownika. Blokada może zostać naniesiona też np. z powodu błędnych danych bądź innych problemów z kontem – w takich sytuacjach powód nie zawsze będzie widoczny od razu w panelu użytkownika. 

Skontaktujesz się w sprawie blokady konta, pisząc mail na adres e-mail: blokada@tipply.pl

(Komunikat widoczny na Twojej stronie wpłat w momencie zablokowania wpłat) 

WERYFIKACJA DANYCH OSOBOWYCH PRZELEWEM?

W większości przypadków blokad, zwłaszcza w przypadku blokady konta nr 2 i 3 (powyżej), poprosimy Cię o weryfikację swojej tożsamości i przesłanie nam przelewu na kwotę symbolicznego grosika, na podany numer konta bankowego z konkretnym i ważnym w tym wszystkim – tytułem przelewu. Prosimy o to, abyśmy mogli zweryfikować Twoją tożsamość w najbezpieczniejszy dla Ciebie sposób. Spokojnie – grosik wróci na Twoje konto bankowe.

WNIOSEK O WERYFIKACJĘ DANYCH PRZELEWEM

W przypadku zablokowanego konta, jeśli administrator wymusi na Tobie taką weryfikację, to po wejściu na stronę: https://app.tipply.pl/ – powinieneś zobaczyć okienko z tytułem „Twoje konto jest zablokowane”. Oznaczać to będzie, że wymagamy od Ciebie wysłania przelewu weryfikacyjnego. 

Jeśli nie ma takiego okienka, to oznacza, że Administrator nie wymusił na Tobie weryfikacji tożsamości, gdyż nie będzie to w Twoim przypadku obligatoryjne. W takim wypadku jedyne co możesz zrobić to złożyć ewentualnie wniosek o odblokowanie konta, pisząc na blokada@tipply.pl – jednak nie musisz. Jeśli nie wymagamy weryfikacji tożsamości, a jedynie blokujemy możliwość wpłat, zazwyczaj nie chcemy kontynuować współpracy, jednak zezwalamy na wypłatę zgromadzonych już środków.

Taka weryfikacja może też być rutynowa i może nie wiązać się z zakończeniem współpracy. Takie weryfikacje przechodzą również konta z aktywnością, którą chcemy potwierdzić, bądź po prostu z wyższymi zarobkami. Jeśli nie masz zablokowanych wpłat = rutynowa weryfikacja.

Weryfikacja tożsamości przelewem zazwyczaj zajmie 7 dni, lecz może to potrwać dłużej.

JAK ZŁOŻYĆ ODWOŁANIE?

Jeśli twierdzisz, że naniesiona na Twoje konto blokada nie jest uczciwa, bądź też nie powinna w ogóle zostać naniesiona, gdyż według Ciebie Twoja aktywność na koncie była w pełni poprawna – złóż odwołanie! Takie odwołanie możesz napisać na blokada@tipply.pl, po prostu wysyłając nam wiadomość i np. na początku dopytując o powód zablokowania Twojego konta.

Co ważne: Odwołanie możemy przyjąć dopiero wtedy, kiedy pomyślnie zostanie zweryfikowana Twoja tożsamość przelewem bankowym (o czym wyżej), chyba że administrator nie poprosił o to, komunikatem w panelu użytkownika i nie widzisz takiej prośby w panelu.

KIEDY ODPOWIEMY NA ZŁOŻONE ODWOŁANIE?

Nasz Support odpowiada na złożone odwołania najszybciej jak to tylko możliwe. Zazwyczaj, zajmuje to nam 2-4 dni robocze (a więc nie licząc weekendów). Uzbrój się w cierpliwość i cierpliwie czekaj na odpowiedź od naszych konsultantów.

Pomocnicy z LiveChat nie będą mogli pomóc Ci w tej sprawie, gdyż odwołania można składać do nas wyłącznie drogą mailową. Jeśli jednak nie otrzymałbyś odpowiedzi dłużej, niż przez np. 7 dni rekomendujemy ponowny kontakt - być może wiadomość do nas nie dotarła. Gdyby jednak nadal po tym, nie uzyskałbyś odpowiedzi, napisz do nas na LiveChat z prośbą o sprawdzenie, czy wiadomość do nas dotarła w trybie pilnym. 

ZŁOŻYŁEM WNIOSEK, CO ROBIĆ DALEJ?

Czekać, cierpliwie czekać. Mamy wiele spraw, w tym Twoją i każdą na bieżąco prowadzimy. Finalnie każda zostanie prawidłowo rozwiązana, wystarczy tylko współpracować z nami i odpowiadać konkretnie i szczerze na wszelkie zadane pytania i wątpliwości.

PODSUMOWUJĄC

Nie rób za pośrednictwem Tipply czegoś, czego możesz się wstydzić. 
Tipply to strona dla Streamerów, YouTuberów i Influencerów.
Nie kombinuj – i tak wszystko widzimy. Doceniamy szczerość i prawdę! :)
Blokada konta – jedynie w sytuacji bądź podejrzenia złamania regulaminu. 

Czy ten artykuł był pomocny?